Wednesday, December 9, 2009

Nedir bu reiki dedikleri?


Reiki ile nerede, nasıl tanıştın ve yaşamında ne gibi etkileri oldu?
Aslında sosyoloji eğitimi aldım ben. Sonradan her şeye ara verip hayatıma dışardan bakmak için İngiltere'ye gittim. Dört yıl geçtiğinde hayatıma bir sürü yeni kavram girmişti. Reiki ile de Londra'da, Barbara Ann adlı bir terapistin kliniğinde tanıştım. Orada alternatif terapilerle, özellikle de Doğu kökenli şifa sistemleriyle ilgileniyor ve çeşitli eğitimler alıyordum, ama reiki için birkaç yıl beklemem gerekti. 2006 yılının sonlarında Hindistan'a yaptığım gezi sırasında tekrar karşıma çıktı bu güçlü enerji ve bu defa yoğun bir şekilde hayatıma girdi. Eğitimlerimi de Nepal ve Hindistan'da aldım. Farklı bakış açılarını, farklı gelenekleri, reiki felsefesini, sistemin binlerce yıl öncesine uzanan kökenini öğrenmeye çalıştım. Reiki uygulandıkça güçlenen bir enerji ve bunu keşfetmek yolculuğun en heyecanlı yeri oldu benim için.
Reiki enerjisini açabilir misin?
Reiki enerjisi ile bağlantıda olarak yaşamayı, her an her yerde sürpriz hediye paketleri bulmaya benzetiyorum. Aldığınız hediyeleri beğenebilir, hiç hoşlanmayabilir ya da tam olarak ne anlama geldiğini anlamayabilirsiniz ama sizin için tasarlanmış ve o anda tam olarak ihtiyacınız olan şey olduğunu hissedersiniz mutlaka. Çünkü reiki ilk andan itibaren derin bir 'güven' duygusunun tohumunu atar içinize.
İnsanların reiki'den genel beklentileri neler?
Reiki bağışıklık sistemini güçlendirir, duygusal bedene ahenk ve uyum getirir, zihni dengeler ve sakinleştirir. Bu tekniği ilgi duyan herkes öğrenebilir ve uygulayabilir. Reiki ile genelde belli bir yaşın üzerinde kadınların ilgilendiği gibi bir önyargı var ancak derinlikli olarak ilgilenmek ve istikrarlı bir biçimde uygulamak söz konusu olduğunda böyle bir ayrım yapmak kesinlikle yok.
Özellikle ciddi birtakım rahatsızlıkların tedavi sürecinde olan kişiler ya da böyle bir deneyim yaşayan bir yakını olanlar ek bir destek olması açısından ilgileniyor reiki ile. Bunun dışında gündelik yaşamlarındaki stresle başa çıkmak ya da duygusal ve zihinsel açıdan daha dengeli, sağlıklı olabilmek için medikal destek yerine doğal bir yöntem arayan kişilerin yöneldiği bir sistem. Dolayısıyla insanların beklentileri çok çeşitli. Bunun içinde çocukları üniversite sınavına girecek olan ebeveynler de var, uykusuzluk ya da Beslenme problemi olan, ameliyat sonrası iyileşme sürecinde olan ya da iş yaşamında bolluk bereket isteyen insanlar da... Tüm bunların yanı sıra şifacılık konusunda doğal bir eğilimi olan kişilerin yeteneklerini açığa çıkarmak ve bunu paylaşabilmek için öğrenmek istedikleri bir sistem ki genelde bu kişiler son aşamalara kadar ilerleyip, reiki'nin yaşamlarını daha derinden etkilemesine izin veriyor.
Yazı: Bora Ercan
Nedir bu reiki dedikleri?

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.