Wednesday, December 9, 2009

Bir kızını kanser aldı, şimdi diğeri de hasta

SAMSUN - 19 Mayıs ilçesinde yaşayan ve geçimini zaman zaman bulduğu inşaat işleriyle sağlamaya çalışan Halil İbrahim Küçük'ün peşini kötü kader bırakmıyor.
Yaklaşık 6 ay önce, kanser hastası kızı Aysu'yu 3.5 yaşında kaybeden Küçük'ün bu olaydan sonra dünyaya gelen kızı Aygül'e ender görülen ''fenilketonüri'' teşhisi konuldu.
Fenilketonüri ender görülen, zeka ve nörolojik gelişim geriliğine neden olabilen, kalıtımsal bir hastalık. Kızının özel diyetle beslendiğini ifade eden çaresiz baba, 6 aylık yaklaşık 2 bin 500 TL tutan harcamaları karşılayamadığını belirtti.
Hastalık nedeniyle proteinli gıdalarda bulunan fenilalanin isimli bir aminoasidi metabolizması kabul etmediği için kızının kırmızı ve beyaz et, sakatat, baklagil, çerez ve yumurta gibi yüksek protein içeren besinler tüketemediğini, sebze ve meyvenin Doktor kontrolünde yenilebildiğini ifade eden Küçük, çaresiz olduğunu söyledi.
Küçük, “Bir kızımın acısı geçmeden dünyaya gelen diğer kızımda da çaresiz bir hastalık olduğu anlaşıldı. İmkanım olsa 'Bu da benim kaderim' derdim ama bu hastalık tedavisi ve Beslenme diyeti çok pahalı. Bunu kendi imkanlarımla karşılamam mümkün değil. O nedenle çaresizim. İçişleri Bakanlığına başvurdum.
Ölen kızım için yardım toplanmıştı, o yardımların hasta kızıma kullanılması için. İçişleri Bakanlığından gelen cevapta ''yardımın kişisel olduğu'' için başka bir kişi için kullanılamayacağı bildirildi. Hesapta yaklaşık 70 bin lira olduğunu tahmin ediyorum. Bu para kızımın tedavisi için önemli bir miktar. Bana bu konuda yardımcı olunmasını istiyorum” dedi.
Bir kızını kanser aldı, şimdi diğeri de hasta

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.